Tuesday 6 November 2012

KASIHNYA ALLAH



Maha suci Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang lagi Maha Pemurah.

Syukur di atas segala nikmat pemberianNya yang tidak terhingga. Nikmat sihat untuk kita beribadah dan mencari rezeki untuk diri dan keluarga serta melakukan kebaikan di atas bumiNya. Nikmat sakit untuk kita lebih mendekatiNya dan menginsafi setiap kesilapan lalu. Ia juga sebagai hadiah dariNya sebagai tanda kasih sayang Allah kepada kita. Dengan sakit kita akan kembali kepadanya kerana semasa sihat kita sering melupakannya.

Tanda kasih sayang Allah kepada kita adalah ujian. Sama ada ujian dari segi kesenangan atau kesusahan. Setiap manusia akan menghadapi pelbagai ujian dan kita mestilah bersedia untuk melalui ujian itu dengan penuh kesabaran dan keiman. Kepada mereka yang berjaya melalui ujian Allah dengan penuh kesabaran dan mengharapkan bantuan dari Allah mereka adalah golongan yang berjaya di sisi Allah. 

Ingatlah Allah menguji hambaNya berdasarkan kepada kemampuan manusia itu dan Dia sentiasa disisi kita. Lagi berat dugaanNya lagi dekatlah Dia dengan kita. Beruntunglah bagi mereka yang ditimpa musibah dan dia bersabar menghadapinya dengan mengharapkan kasih sayang Allah.

Ingatlah wahai sahabat setiap musibah yang menimpa kita pasti ada hikmahnya. Setiap musibah adalalah penghapus dosa jika kita tabah menempuhnya dengan penuh keinsafan dan mengharapkan kasih sayang dariNya.

Maha Suci Allah.

Tidak terhitung nikmat yang telah Engkau berikan. Walaupun Engkau sering dilupakan dek kerana kurang nya kekuatan iman di hati namun tidak sedikitpun Engkau melupakan kami malah semakin bayak nikmat yang diberi, sesungguhnya  Engkau Maha Pengasih dan Maha Penyayang serta Maha Pengampum. Hanya kepada Mu Ya Allah kami berserah dan memohon keampunan. 

"Berimanlah, kerana iman boleh menghilangkan keresahan dan melenyapkan kegundahan. Keimanan adalah penyejuk mata hati bagi mereka yang mengesakan Allah dan hiburan bagi orang yang suka beribadah"

No comments:

Post a Comment

Followers